The Other Side Lyrics by Hugh Jackman & Zac Efron


Greatest Showman Soundtrack Lyrics

Hugh Jackman & Zac Efron - The Other Side Lyrics
BARNUM:
Right here, right now
I'll put the offer out
I don't wanna chase you down but I know you see it

You run with me
And I can cut you free
Out of the treachery of all you keep in

So trade that typical
For something colorful
And if it's crazy live a little crazy
You can play it sensible
A king of conventional
Or you can risk it all and see

Don't you wanna get away
From the strainful part you gotta play
'Cause I got what you need to come with me and take the ride
It'll take you to the other side

'Cause you can do like you do
Or you can do like me
Stay in the cage or you finally take the key
Oh! Damn! suddenly you're free to fly
It'll take you to the other side

PHILIP:
Okay, my friend
You wanna cut me in
Well I hate to tell you, but it just won't happen

So thanks, but no
I think I'm good to go
'Cause I quite enjoy the life you say I'm trapped in

Now I admire you
And that whole show you do
You're onto something
Really, it's something
But I live among the swells
And we don't pick up peanut shells
I'll have to leave that up to you

Don't you know that I'm okay
With this uptown part I get to play
'Cause I've got what I need and I don't wanna take the ride
Don't need to see the other side

So go and do like you do
I'm good to do like me
Ain't in a cage so I don't need to take the key
Oh! Damn! Can't you see I'm doing fine?
I don't need to see the other side

BARNUM:
Is this really how you like to spend your days?
Wiskey and misery and parties and plays

PHILIP:
If I were mixed up with you
I'd be the talk of the town
Disgraced and disowned
Another one of the clowns

BARNUM:
But you would finally live a little
Finally laugh a little
Just let me give you the freedom to dream and it'll wake you up
And cure your aching
Take your walls and start 'em braking
Now that's a deal that seems worth taking

But I guess I'll leave that up to you

PHILIP:
Well it's intriguing
But to go would cost me greatly
So what percentage of the show would I be taking?

BARNUM:
Fair enough,
You'd want a piece of all the action
I'd give you seven
We could shake and make it happen.

PHILIP:
I wan't born this morning
Eighteen would be just fine

BARNUM:
Why not just go ahead and ask for nickles on a dime?

PHILIP:
Fifteen

BARNUM:
I'd do eight

PHILIP:
Twelve

BARNUM:
Maybe nine

PHILIP:
Ten

BARNUM & PHILIP:
Don't you wanna get away
To a whole new part you're gonna play
'Cause I got what you need to come with me and take the ride
To the other side

So we can do like I do
So we can do like me
Forget the cage 'cause we know how to make the key
Oh! Damn! Suddenly we're free to fly
We're going to the other side

PHILIP:
So we can do like I do!

BARNUM:
To the other side

PHILIP:
So we can do like me

BARNUM:
We're going to the other side

PHILIP:
'Cause if you do you're going

BARNUM & PHILIP:
To the other side
We're going to the other side´╗┐

[Thanks to lightningdawngalaxystar, Cakes_99 for adding these lyrics]


Soundtracks / Top Hits / One Hit Wonders / TV Themes / Song Quotes / Miscellaneous