Busta Rhymes Lyrics


Busta Rhymes Lyrics

Sorted by Album Release Date
(View Sorted by Song Title)

From the Album E.L.E.2 (Extinction Level Event 2) (2014) (buy at amazon.com)
E.L.E.2 (Extinction Level Event 2)
#Twerkit
Calm Down
Thank You


From the Album Catastrophic (2012)
(with The Conglomerate)
(buy at amazon.com)
Catastrophic
Catastrophe
All Gold Everything
Poetic Justice
What You Know About It
Diamond In The Ruff
Prelude To The Truth
Freakshow
My Type Of Party
Adorn
No Worries
Elevator Music
What You Wanna Do
F*ckin Problems
Hail Mary
Backseat Freestyle
Cash Money / Young Mula


From the Album Year of the Dragon (2012) (buy at amazon.com)
Year of the Dragon
I'm Talking To You
Til We Die
Do That Thing
Make It Look Easy
Pressure
Love-Hate
Grind Real Slow
King Tut
Sound Boy
Doin It Again
Wine & Go Down
Movie
Crazy
Bleed The Same Blood


From the Album Back On My B.S. (2009) (buy at amazon.com)

Wheel Of Fortune
Give Em What They Askin For
Respect My Conglomerate (feat. Lil Wayne & Jadakiss)
Shoot For The Moon
Hustler's Anthem '09
Kill Dem
Arab Money
I'm A Go And Get My...
We Want In
We Miss You
Sugar
Don't Believe Em
Decision
World Go Round
If You Don't Know Now You Know (iTunes Bonus Track)
We Made It (iTunes Bonus Track)


From the Album The Big Bang (2006) (buy at amazon.com)

Get You Some
Touch It
How We Do It Over Here
New York Shit
Been Through The Storm
In The Ghetto
Cocaina
You Can't Hold The Torch
Goldmine
I Love My Bitch
Don't Get Carried Away
They're Out To Get Me
Get Down
I'll Do It All
Legend Of The Fall Offs


From the Album It Ain't Safe No More... (2002) (buy at amazon.com)

It Ain't Safe No More...
What Do You Do When You're Branded
Call The Ambulance
We Goin' To Do It To Ya
What Up
Make It Clap
Taste It
Hey Ladies
I Know What You Want
Riot
Hop
Together
Struttin' Like A G.O.D.
The Struggle Will Be Lost
Make It Clap (Remix)


From the Album Genesis (2001) (buy at amazon.com)

Everybody Rise Again
As I Come Back
Shut 'Em Down 2002
Genesis
Betta Stay Up In Your House
We Got What You Want
Truck Volume
Pass The Courvoisier
Break Ya Neck
Bounce (Let Me See Ya Throw It)
Holla
Wife In Law
Ass On Your Shoulders
Make It Hurt
What It Is
There's Only One
You Ain't F*ckin' Wit Me
Match The Name With The Voice
Bad Dreams


From the Album Anarchy (2000) (buy at amazon.com)

Salute Da Gods!!
Enjoy Da Ride
We Put it Down for Y'all
Bladow!!
Street Shit
Live it Up
Fire
All Night
Show Me What You Got
Get Out!!
The Heist
A Trip Out of Town
How Much We Grew
Here We Go Again
We Comin' Through
C'mon All My Niggas, C'mon All My Bitches
Make Noise
Ready For War
Why We Die
Anarchy


From the Album Extinction Level Event (1998) (buy at amazon.com)

Everybody Rise
Where We Are About To Take It
Extinction Level Event (The Song of Salvation)
Tear Da Roof Off
Against All Odds
Just Give It To Me Raw
Do It To Death
Keepin' It Tight
Gimme Some More
Iz They Wildin' Wit' Us & Getting' Rowdy Wit' Us
Party Is Goin On Over Here
Do the Bus a Bus
Take it Off
What's It Gonna Be?!
Hot Shit Makin' Ya Bounce
What The F*ck You Want?!
This Means War!!


From the Album When Disaster Strikes (1997) (buy at amazon.com)

Intro
The Whole World Lookin' At Me
Survival Hungry
When Disaster Strikes
So Hardcore
Get High Tonight
Turn It Up
Put Your Hands Where My Eyes Could See
There's Not a Problem My Squad Can't Fix
We Could Take It Outside
Rhymes Galore
Things We Be Doin' For Money (Part One)
Things We Be Doin' For Money (Part Two)
One
Dangerous
The Body Rock
F*ck That (Get Off My Block Interlude)
Get Off My Block
It's All Good


From the Album The Coming (1996) (buy at amazon.com)

Do My Thing
Everything Remains Raw
Abandon Ship
Woo-Hah!! Got You All in Check
It's a Party
Hot Fudge
Ill Vibe
Flipmode Squad Meets Def Squad
Still Shining
Keep It Movin'
Finish Line


Other Songs:
80's Baby
Arab Money (Remix)
Bad One
Blown
Bottoms Up (Remix)
Bus-A-Bus Remix
Call The Ambulance (Remix)
Can You Keep Up
Clear The Air
Clear The Air (Remix)
C'mon (Tiësto vs. Diplo)
Coming Off
Don't Touch Me (Throw Da Water On 'Em)
Don't Touch Me (Throw Da Water On 'em) (Remix)
Fire it Up/Turn it Up (remix)
Fright Night
Get Contact
Grinch 2000
I Got Bass
I Know Y'all Mad
I'll Hurt You
I'll Hurt You (Remix)
I Love My Chick
In The Ghetto (Remix)
It's A Party (Allstar Remix)
Keep Doin' It
Kill Dem (Remix)
Killin Em
Lay 'Em To Rest
Light Your Ass On Fire
Live To Regret (From "Set It Off" Soundtrack)
Niggas In Paris Freestyle
Number One
On Your Marks, Get Set, Ready, Go (From "The Rugrats" Soundtrack)
Otis (Remix)
Part Of Me Made It
Pass The Courvoisier Part 2 (Remix)
Psycho (From "Dilla-Gence" Mixtape)
Put Your Hands Where My Eyes Could See (Desert Eagle Discs Remix)
Respect My Conglomerate (feat. Young Jeezy, Jadakiss)
Roman's Revenge (Remix)
She Will (Remix)
Shorty
Shorty (Put It On The Floor)
Show Ya G-Stro
So In Love (Remix)
Stop The Party
Stop The Party (Remix)
The One (From "Blade II" Soundtrack)
The Points (D.J. U-Neek's Remix)
The Points (Easy Mo Bee Original Version)
The Points (From "Panther" Soundtrack)
Throw It Up
Touch It (B.E.T. Awards Remix) (feat. Mary J. Blige, Rah Digga, Missy Elliot, Lloyd Banks, Papoose, DMX & Eminem)
Touch It (Remix) (feat. DMX)
Touch It (Remix) Pt. 2 (feat. Rah Digga, Missy Elliott, Mary J. Blige)
Touch It (Remix) Pt. 3 (feat. Lloyd Banks, Papoose)
Touch It (Remix) Pt. 4 (feat. Stat Quo, Eminem, Obie Trice)
Touch It Remix (Video) (feat. Lloyd Banks, DMX, Mary J. Blige, Papoose, Rah Digga, Missy Elliott)
#Twerkit (Extended Remix)
#Twerkit (Remix)
Urgent
Violators
We Made It
What It Is Right Now Pt. 2 (From "Dr. Dolittle 2" Soundtrack)
What My Niggas Want
Where's My Money (From "Grand Theft Auto IV" Soundtrack)
Where's Your Money
Why Stop Now
Why Stop Now (Remix)
Wild Hot (From "Rhyme and Reason" Soundtrack)
Woo-Hah!! Got You All in Check (the Rashad Remix) (clean)
Woo-Hah!! Got You All in Check (the Rashad Remix)
You Won't Tell, I Won't Tell


Busta Rhymes Info:

Busta Rhymes is an American rapper, producer, and actor from Brooklyn. He was both a member of Leaders of the New School and a founding member of the record label Conglomerate -Wikipedia

Birth name:
Trevor Tahiem Smith, Jr.

Born:
May 20, 1972 (age )

Born In:
Brooklyn, New York

From:
Long Island, New York, United States

Height:
6' 1" (1.86 m)

Education::
Uniondale High School

Genres:
Hip hop

Occupations:
Rapper, actor

Years active:
1989-present

Name Origin:
Chuck D of Public Enemy gave him the moniker Busta Rhymes, after NFL wide receiver George "Buster" Rhymes.

Associated acts:
A Tribe Called Quest
Chris Brown
DMX
Dr. Dre
Flipmode Squad
Janet Jackson
J Dilla
Leaders of the New School
Lil Wayne
M.O.P.
Mystikal
N.O.R.E.
Q-Tip
Swizz Beatz

Did You Know:
• He is a follower of The Nation of Gods and Earths (Five Percent Nation) (an offshoot of Islam)

• In High School, he was a star basketball player

• Busta has three children with his ex-girlfriend, Joanne Wood: T'Ziah (born 1993), T'Khi (born 1999), Trillian (born 2001), as well as a daughter, Mariah (born 1998), with another ex-girlfriend.

Busta Rhymes Quotes:
My craziest ideas come from cartoons. I approach music by taking that cartoon extreme and the real life extreme and finding somewhere in the middle. The animated element lures people in, but the real-life substance puts the nail in the coffin.

I appreciate the additional additives and preservatives that help sell a project, but I'm sticking to what works best for me. I gotta sell the album live on stage and make people believe in the songs.

I love hip-hop, because you can do this like that and still be super successful! You ain't gotta hold your tongue.

You're gonna notice me when I come in. I'm gonna make a statement without opening my mouth, and when I leave, you're gonna remember that.

I want you to see that I'm looking. Look at me look at you. I'm cool with that.

I don't play 'Arab Money' because it's disrespectful [to] Arabs. I don't think there is a ban on playing it in clubs, but many here don't play it anyway.

Busta Rhymes Awards:
1999
Source Hip-Hip Music Award - Music Video of the Year with Janet Jackson ("What's It Gonna Be?!").

2000
Soul Train Music Award for R&B/Soul or Rap Music Video for "What's It Gonna Be?!" with Janet Jackson.

Tour Dates:




Soundtracks / Top Hits / One Hit Wonders / TV Themes / Song Quotes / Miscellaneous